ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.cabinbalaton.hu – hatályos ettől a naptól: 2024-07-08
Impresszum
A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Balaton Next Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 8314 Vonyarcvashegy, Rákóczi köz 12
Levelezési cím: 8314 Vonyarcvashegy, Rákóczi köz 12
Nyilvántartásba vevő hatóság: Zalaegerszegi Törvényszék
Cégjegyzékszám: 20-09-076914
Adószám: 27342600-2-20
Képviselő: Jónás Viktor
Telefonszám: +36-20-514-0540
E-mail: info@cabinbalaton.hu
Honlap: https://www.cabinbalaton.hu
Bankszámlaszám: 50466797-10000056-00000000
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Nethely Kft.
Székhely: 1115 Budapest, Halmi utca 29.
Elérhetőség: +36-1-445-2040 info@nethely.hu
Weboldal: www.nethely.hu
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az szolgáltatással kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi. vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek alapján a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is;
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállalt,
Digitális szolgáltatás:
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat;
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse;
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó;
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését;
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás;
Digitális környezet: a fogyasztó által a digitális tartalomhoz vagy a digitális szolgáltatáshoz való hozzáféréshez vagy annak igénybevételéhez használt hardver, szoftver és hálózati kapcsolat;
Integrálás: a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a fogyasztó digitális környezetének különböző alkotóelemeivel való oly módon történő összekapcsolása és beillesztése, hogy a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás a szerződésszerű teljesítésre vonatkozó követelményeknek megfelelően használható legyen;
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 5%-os ÁFÁ-t. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett hozzá, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó. Egyes szolgáltatásaink a fentiektől eltérően 27%-os ÁFÁ-t tartalmaznak.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a szolgáltatásokkal vagy az Eladó magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatos panaszát az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Elérhetőség: | Baranya Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: | Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: | Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: | Pest Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Balaton Next Korlátolt Felelősségű Társaság
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A szolgáltatások lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható szolgáltatások lényeges tulajdonságairól az egyes szolgáltatásoknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve teljesítésre a szolgáltatás. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
A honlap használata
Foglalási kérés elküldése
A honlapon a ’Foglalás’ menüponton belül van lehetőség a foglalási kérés elküldésére.
A Foglalási kérés elküldéséhez meg kell adni az érkező vendégek számát, valamint azt, hogy gyermekek, vagy felnőttek.
Ezt követően meg kell adni az érkezés és a távozás dátumát a megjelenő naptárban. Az áthúzott vonalakkal jelölt napokra foglalás kérés nem küldhető, mivel azok a napok már foglaltak.
Ezt követően meg kell adni a számlázási adatokat, majd véglegesíteni kell a foglalás kérést.
Foglalási feltételek
Foglalásokat kizárólag a Cabin Balaton weboldal foglalási rendszerén és email-en keresztül tudunk fogadni. Telefonon, illetve a közösségi oldalainkon érkezett érdeklődésekre információt nyújtunk és az előbbi felületekre irányítjuk vendégeinket.
A weboldal foglalási rendszerében kitöltött adatok helyességért a Vendég vállal kizárólagosan felelősséget. A nem megfelelően kitöltött foglalási igényeket nem áll módunkban elfogadni.
A Cabin Balaton szálláshely kapacitása maximum 2 fő + 1 két év alatti gyerek.
A minimálisan foglalható éjszakák száma 2. Kiemelt időszakok esetében (ezeket a honlapon megjelenítjük) ettől eltérhetünk.
1 éjszakás foglalásra csak külön megbeszélés alapján van lehetőség, a foglalások között fennmaradó, foglalható 1 éjszakák esetében. Az 1 éjszakás foglalási igények esetén egyéni egyeztetés szükséges.
A foglalás véglegesítéséhez a foglalási díj 100%-ának előzetes megfizetése szükséges, melyet a visszaigazolás kiküldésétől számított 3 napon belül kell megfizetni.
Amennyiben a fenti határidőig az összeg nem érkezik meg a számunkra és semmilyen visszajelzést nem kapunk a vendégtől ezzel kapcsolatban, úgy a foglalást töröljük rendszerünkből.
A honlapunkon indított foglalások esetében a foglalási díj megfizetése bankkártyás fizetéssel, banki átutalással és SZÉP kártyával történhet (OTP, MKB és K&H).
Közleményként/megjegyzésként a könnyebb beazonosíthatóság érdekében kérjük minden esetben a foglaló személy nevét és a foglalás időpontját feltüntetni.
Az általunk küldött árajánlat írásban történő elfogadása, illetve a foglalási díj határidőig történő megérkezése után egy e-mailt küldünk a foglalás visszaigazolásáról. A foglalás írásbeli visszaigazolásunkat követően válik garantálttá.
Időpont módosítása, lemondás
A foglalás időpontját a Vendég az érkezést megelőző 14. napig – szabad kapacitásunk függvényében – egyszer módosíthatja.
Ekkor a már elutalt foglalási díj beszámításra kerül az új időpont értékébe. A megfizetett foglalási díjat a módosítás kérés időpontjától számított 3 hónapon belül lehet felhasználni.
Amennyiben a módosítási kérelem az érkezést megelőző 14 napon belül érkezik, úgy a már befizetett foglalási díjat csak abban az esetben számítjuk be egy új, 3 hónapon belüli foglalás árába, ha a visszamondott időpontot újra értékesíteni tudjuk.
Ha a visszamondott időpontot nem sikerül újra értékesíteni, akkor a Vendég által befizetett foglalási díj nem kerül visszatérítésre.
Amennyiben a Vendég írásban nem mondja le foglalását, de az érkezés napján nem jelenik meg, úgy a foglalási díj, szolgáltatás nyújtás hiányában sem kerül visszatérítésre.
Abban az esetben, ha a Vendég az érkezést követően, de az előre lefoglalt időpont vége előtt – nem a szolgáltatónak felróható okból – távozik, a lefoglalt időszakra megfizetett foglalási díj nem kerül visszatérítésre.
Az érkezés napját megelőző 14. napig történő lemondás esetén a befizetett díj 50%-a visszatérítésre kerül. Ezt követően történő lemondás esetén a foglalási díj teljes összege felszámításra kerül, azt nem áll módunkban visszafizetni.
A visszautalást a lemondástól számított 10 napon belül teljesítjük a Vendég által megadott számlaszámra.
A lemondási szabályok a kiemelt időszakoknak minősülő időpontra leadott foglalások esetében változhatnak, ilyen esetben erről a visszaigazoló e-mailben külön tájékoztatást küldünk.
Foglaláshoz szükséges törvényi, adatrögzítési kötelezettségek:
A Szolgáltató szállásadóként – jogszabályi kötelezettségénél fogva – jogosult a szolgáltatás igénybevételéhez való jogosultság ellenőrzése érdekében a Vendégek személyazonosságának előzetes ellenőrzésére a VENGÉGEM rendszeren keresztül.
Ennek folyamata a következő:
A kabin elfoglalásának előfeltétele, hogy minden vendégnél sikeresen megtörténjen ez az előzetes regisztráció.
Vendégfogadás, érkezés és távozás időpontja
Előre egyeztetetten, ‘self-check in’ módon van lehetőség a szálláshely elfoglalására. A kabinba való önálló bejutáshoz szükséges kulcsot egy kulcsszéfben helyeztük el a kabin teraszán. A kulcsszéf kódját minden esetben megosztjuk a vendéggel legkésőbb az érkezés napján.
A Cabin Balatont az érkezés napján 15.00 órától lehet elfoglalni, a távozás napján 10.00 óráig szükséges elhagyni azt.
Korábbi érkezés vagy későbbi távozás a kabin foglaltságának függvényében, az ÁSZF ‘Vendég tájékoztató’ pontjában leírtaknak megfelelően, előzetes egyeztetés alapján lehetséges.
Ajándékutalvány vásárlása
Ajándékutalvány vásárlására az „Ajándékutalvány” menüponton belül van lehetőség.
Az Ajándékutalvány típusát kiválasztva a „Kosárba teszem” gombra kattintva lehet a vásárlást folytatni.
A megjelenő oldalon ki kell választani az utalvány elküldésének formáját, majd a „Tovább a Pénztárhoz” gombra kattintva lehet a vásárlást folytani.
A megjelenő oldalon ki kell tölteni a számlázási adatokat, majd a megrendelést a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva lehet véglegesíteni és elküldeni a Szolgátlató számára.
Az utalvány a kiállítás (vásárlás) dátumától számított 1 éven belül használható fel a Honlapon elérhető szálláshely ellenértékének megfizetésére. Az utalvány másra és más Szolgáltatónál nem használható fel.
Az utalvány felhasználásához előfoglalás szükséges a Szolgáltatónál.
Az utalvány nem visszaválható.
Vendég tájékoztató
A Cabin Balaton-t az érkezési napon 15:00 órától lehet elfoglalni.
A távozás napján a Cabin Balaton épületét 10:00 óráig kell elhagyni és a bejelentkezéskor kapott kulcsot a megbeszélt módon leadni. Egy hétnél hosszabb tartózkodás esetén hetente egyszer ágynemű és törölköző cserét ill. takarítást biztosít az üzemeltető. A távozás napján a tartózkodás meghosszabbítható, abban az esetben, ha nem érkezik aznap új vendég. A hosszabbítás díja: 5 000 Ft / megkezdett óra.
A bejelentkezéskor a kulcsot az üzemeltető / annak megbízottja adja át, vagy a kulcsszéfből vehető át. A kulcs elvesztése esetén távozáskor kártérítési díjat (10 000 Ft) számolunk fel.
A vendégházban csak az adott regisztrált vendégek tartózkodhatnak.
A személyes értékek védelme érdekében a ház mindig legyen zárva. Tűz esetén értesíteni kell a +112-es, majd a +36 20 514 0540-es telefonszámot.
24 órás ügyeleti szolgáltatás: +36 20 514 0540
Tűz esetén értesíteni kell a +112-es, majd a +36 20 514 0540-es telefonszámot. Tűzoltó készülék a bejárat mellett, a teraszon található, melyet tűz esetén a Vendég köteles használni. Az esetleges gondtalanságból adódó tűzesetek okozta kár és riasztások költsége a Vendéget terheli.
– Fűtés/hűtés
A fűtés ill. hűtés a folyosón található, FUJITSU feliratú kezelővel vezérelhető.
Be/kikapcsolás: ha nincs szükségetek a hűtésre/fűtésre, kérlek, kapcsoljátok ki a készüléket. Délelőtti órákban érdemes a hálóban található függönnyel árnyékolni, ezzel elkerülhető a ház felmelegedése.
Kijelző: a kijelzőn a kívánt hőmérséklet látható. Ezen módosítani a + ill. – gombokkal tudtok.
A többi gombot kérlek, ne használjátok a kezelőn.
A hideg/meleg levegő befúvása az ágy melletti falon található nyíláson keresztül történik.
– Kültéri világítás
A ház előtt ill. a járdánál található világítás időzítővel van ellátva, minden nap automatikusan bekapcsol és lekapcsol. Manuális le/felkapcsolásra nincs lehetőség.
– Konyha
A mosogató és főzőlap feletti nyílás nem szagelszívó. A fűtési/hűtési rendszer szívja ezen keresztül a levegőt.
A konyhában minden rendelkezésre áll a főzéshez. A közelben találhatók éttermek, melyek kiszállítást is vállalnak.
Környékbeli partnereink termékeit megtaláljátok a hűtőben és a konyhaszekrényben. Az italok és ételek térítés ellenében vehetők igénybe, melyről tájékoztatót és árlistát a konyhaszekrényben találtok. A kávé és tea fogyasztása ingyenes.
A Cabin Balaton épületébe, a ház területére nem vihetők be a hatályos jogszabályban maró, gyúlékony vegyszernek, anyagnak minősített dolgok, a hatályos jogszabályban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok, tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői, hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog, pszichotróp anyag.
Amennyiben az üzemeltető írásos engedélye nélkül nem bevihető dolog kerül be az épületbe, vagy annak területére, az üzemeltető azt a Vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja. Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget az üzemeltető kizárja, teljes körű anyagi felelőséggel tartozik a Vendég mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más Vendégnek, harmadik személynek vagy az üzemeltetőnek.
Saját elektromos készülék okozta mindennemű kárért a Vendég felel, a keletkezett kárt a Vendég köteles megtéríteni.
Háziállatot a Cabin Balaton épületébe, területére behozni tilos.
A Cabin Balaton nemdohányzó. Ennek értelmében az épületben tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata.
A szomszédok és a község nyugalma érdekében a kertben 22:00 óra után tilos a hangoskodás, zenével, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok keltése, a szobában zavaró hangerőjű televíziózás, rádiózás stb. A Cabin Balaton területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, magánszféráját. Az üzemeltető jogosult figyelmeztetni a rendbontó és / vagy hangoskodó Vendéget.
Az első figyelmeztetés díjmentes, további figyelmeztetésekért az üzemeltető egyenként 25 000 Ft összeggel bírságolhat. A harmadik figyelmeztetés után az üzemeltető jogosult a Vendéget a házból visszafizetési vagy kártérítési kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani. Az üzemeltető kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a Vendég magatartása okoz más Vendégnek.
A Vendég köteles a házban talált eszközöket, berendezéseket rendeltetésszerűen használni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt a Vendég köteles a távozása előtt megfizetni. A házban található berendezési, felszerelési tárgyak a ház területéről kizárólag az üzemeltető engedélyével vihetők ki. A ház belső átrendezését az üzemeltető vagy annak kijelölt megbízottja végezheti. A ház bármely dolgának elvitele az üzemeltető előzetes írásbeli engedélye nélkül bűncselekménynek minősül és ebben az esetben az üzemeltető megteszi a szükséges büntetőjogi és polgárjogi lépéseket. A ház bármely eszközének, berendezési, felszerelési tárgyának meghibásodását a Vendég köteles bejelenteni az üzemeltetőnek. A Vendég nem jogosult a hibát saját maga kijavítani. Az ebből eredő károkért való felelősséget az üzemeltető kizárja.
A Cabin Balatonban Wifi rendszer üzemel, melynek használata térítésmentes.
A Wifi használata során vagy következtében a Vendég készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért az üzemeltető nem vállal felelősséget. A szolgáltatást a Vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
A talált tárgyakat az üzemeltető munkatársásnál lehet leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket az üzemeltető megsemmisíti. A tárolható tárgyakat az üzemeltető 10 napig megőrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával, valamint az őrzéssel felmerült költségek megtérítése ellenében veheti át a tárgyat.
Az üzemeltető a Vendég által a házba bevitt dolgaiban keletkezett károkért nem tartozik felelősséggel. A Vendég a Cabin Balaton épületét, annak berendezéseit és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a Vendég valós egészségi, fizikai mentális állapotának megfelelő használatából, igénybevételtől eredő károkért való felelősségét az üzemeltető kizárja.
Kérünk Titeket, hogy a Cabin Balatonban tapasztalt mindennemű meghibásodást az üzemeltető részére haladéktalanul szíveskedjetek jelezni.
Gondatlanságból vagy szándékosan okozott kárt az üzemeltető az okozóval megtérítteti.
Kerékpár használati útmutató
A kerékpárok üzemeltetője (Balaton Next Kft.) rendszeres ellenőrzéssel biztosítja, hogy a kerékpárok mindig megfelelő műszaki állapotban legyenek. A kerékpárhasználat díját tartalmazza a szállásdíj összege.
A kerékpárt használók kötelezik magukat, hogy a kerékpárokat kíméletesen és szakszerűen használják. a kerékpárok tárolási (lopás elleni) biztonsága érdekében a legnagyobb gondossággal járnak el és azok lezárásáról az üzemeltetők által biztosított zárral minden esetben gondoskodnak. A kerékpárok biztosítással nem rendelkeznek.
A kerékpárt használók kijelentik, hogy egészségi állapotuk és testi adottságaik alapján alkalmasak a saját felelősségükre történő kerékpározásra, valamint kijelentik, hogy a kerékpárokat használók bármilyen sérülése esetén annak minden vonatkozású anyagi terhét ők önállóan viselik, illetve önállóan gondoskodnak saját egészségi,- vagyoni-, felelősség biztosításukról. A kerékpárt használók tudomásul veszik, hogy a kerékpárokat az érvényes közlekedési szabályok szerint kötelesek használni. A szabályok megsértése esetén a felelősség teljes mértékben a kerékpárt használót terheli, az abból eredő károkat önállóan viselik.
A kerékpárt használók tudomásul veszik, hogy a kerékpárok használata közben bukósisak viselése minden esetben kötelező!
A kerékpárt használók kötelezik magukat, hogy minden használat előtt áznézik a kerékpárok főbb alkatrészeit (fékek, lánc, váltó, kormány stb.) és tudomásul veszik, hogy sérülések és károsodások a kerékpárokon csak abban az esetben vehetők figyelembe a kerékpárokat üzemeltető terhére, ha azokat a kerékpárt használók legkésőbb a használat megkezdése előtt az üzemeltetőnek bejelentik. Ellenkező esetben a károk megtérítésére a kerékpárt használó kötelezhető.
A kerékpárokat csak 18. évet betöltött személy használhatja.
A Vendég a foglalásával (a foglalási díj megfizetésével) elismeri, hogy a fenti információkat, úgy mint:
– foglalási kérés elküldéséhez kapcsolódó feltételeket,
– foglalási, módosítási és lemondási feltételeket,
– foglaláshoz szükséges törvényi, adatrögzítési kötelezettségeket,
– vendégfogadás, érkezés és távozás időpontjához kapcsolódó információkat,
– ajándékutalvány vásárláshoz kapcsolódó feltételeket,
– vendég tájékoztatót,
– kerékpár használati útmutatót,
megismerte, és az ezekben leírtakat elfogadja.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt szolgáltatásoknak, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Foglalási kérés küldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „Foglalási kérés küldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás, ajánlat elfogadása).
Fizetési módok
Stripe (Bankkártyás fizetés)
A webáruházban lehetőség van Stripe fizetési megoldással fizetni.
Bővebb információ a Stripe-ról angol nyelven itt érhető el.
Banki átutalás
A szolgáltatások ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.
OTP SZÉP kártya
Lehetősége van OTP SZÉP kártyával történő online fizetésre. Ennek fizetési folyamatnak a pontos működéséről, kérjük, hogy érdeklődjön az ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken (telefonon vagy e-mailben)!
Bővebb információt itt talál az OTP SZÉP kártyáról:
https://szepkartya.otpportalok.hu/fooldal/
MKB SZÉP kártya
Weboldalunkon lehetősége van MKB SZÉP kártyával történő online fizetésre.
Ennek fizetési folyamatnak a pontos működéséről, kérjük, hogy érdeklődjön az ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken (telefonon vagy e-mailben)!
Bővebb információt itt talál az MKB SZÉP kártyáról:
https://www.mkbszepkartya.hu/
K&H SZÉP kártya
Weboldalunkon lehetősége van K&H SZÉP kártyával történő online fizetésre.
Ennek fizetési folyamatnak a pontos működéséről, kérjük, hogy érdeklődjön az ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken (telefonon vagy e-mailben)!
Bővebb információt itt talál az K&H SZÉP kártyáról:
https://www.kh.hu/napi-penzugyek/bankkartya/szep-kartya
Teljesítési határidő
A megrendelés teljesítésének konkrét határdieje attól függ, hogy Ön mikorra foglal szállást a Honlapon, így a teljesítsés az Ön által lefoglalt időpontban valósul meg. A szállásfoglalás visszaigazolása ezt megelőzően maximum 5 napon belül megvalósul.
Külföldre történő értékesítés
Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt szolgáltatások kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.
Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett szolgáltatással kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden szolgáltatás esetében.
Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
Eladó visszatarthatja a szolgáltatás teljesítését ameddig nem győződik meg arról, hogy a szolgáltatás árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett szolgáltatás esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a szolgáltatás ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Eladó a szolgáltatás teljesítése érdekében a magyar vásárlókat megillető igénybevételi lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető felmondási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli felmondási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli felmondás joga. A fogyasztó a felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt ezen felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Felmondási nyilatkozat, a fogyasztót megillető felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás vagy felmondés esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
A fogyasztó felmondási nyilatkozatának érvényessége
A felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt ezen felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a felmondási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó felmondási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó felmondása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően felmondja a szerződést, az Eladó legkésőbb a felmondásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, köteles a felmondás Eladóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat az Eladó számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Fogyasztó jogai felmondás esetén
A fogyasztó a felmondási joga gyakorlása esetén nem viseli a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
A felmondási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja felmondási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében a) pontja alapján a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után. Azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést.
Amennyiben Ön jogosult a felmondási jog gyakorlására, de a szolgáltatást már igénybe vette, a már igénybe vett szolgáltatás ellenértékét köteles megfizetni Eladó számára. Az igénybe vett szolgáltatás ellenértékét Eladó állapítja meg az ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján.
A Honlapon keresztül megrendelt szálláshely szolgáltatás esetében, tekintve, hogy az meghatározott határnapra szóló szabadidős szolgáltatás, a felmondási jog főszabályként nem gyakorolható a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés l) pontja alapján.
Ettől eltérpan azonban Szolgáltató üzletpolitikai okokból engedélyezi a megrendelet szolgáltatás lemondását az alábbi feltételek szerint:
A Vendég kötelezettséget vállal arra, hogy a foglalás esetleges lemondásáról, módosításáról vagy bármilyen egyéb változásról a szolgáltatás kezdetét megelőzően, írásban tájékoztatja a Szolgátlatót a megadott elérhetőségeink egyikén.
Lemondás az alábbiak szerint lehetséges:
Az érkezés napját megelőző 14. napig történő lemondás esetén a befizetett díj 50%-a visszatérítésre kerül. Ezt követően történő lemondás esetén a foglalási díj teljes összege felszámításra kerül, azt nem áll módunkban visszafizetni.
A visszautalást a lemondástól számított 10 napon belül teljesítjük a Vendég által megadott számlaszámra.
A lemondási szabályok a kiemelt időszakoknak minősülő időpontra leadott foglalások esetében változhatnak, ilyen esetben erről a visszaigazoló e-mailben külön tájékoztatást küldünk.
A szolgáltatások megfelelőségének szavatolására vonatkozó kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.
Szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott digitális tartalom és digitális szolgáltatás értékesítése esetében (a továbbiakban együtt hivatkozva ezek: szolgáltatás)
A szolgáltatásnak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális tartalom értékesítése és digitális szolgáltatás nyújtása esetén
Az Eladó a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a fogyasztónak szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában Az Eladó a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a fogyasztónak a digitális tartalmat vagy nyújtja a digitális szolgáltatást, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban.
A szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha
Az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint megkapja azokat.
Az Eladó a frissítés elérhetővé tételét
Ha a szerződés alapján a digitális tartalom szolgáltatása, illetve a digitális szolgáltatás nyújtása meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a szerződés teljes időtartama alatt biztosítani kell.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül az Eladó által rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel a szolgáltatás hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt meghatározott követelményektől, és a szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Hibásan teljesít az Eladó, ha a digitálistartalom-szolgáltatás vagy a digitálisszolgáltatás-nyújtás hibája a fogyasztó digitális környezetébe való szakszerűtlen integrálásából fakad, feltéve, hogy
Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik, az Eladó azért a hibáért felel – ideértve a szerződésszerűség fenntartásához szükséges frissítéseket és biztonsági frissítéseket is -, amely a digitális tartalom szolgáltatása vagy a digitális szolgáltatás nyújtása esetén a teljesítés időpontjában fennáll.
Ha a szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel a digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibáért, amennyiben a hiba a szerződésben meghatározott időtartam alatt következik be, vagy válik felismerhetővé.
Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem teljesít hibásan ugyanakkor az Eladó, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót.
Ha a szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában szerződésszerű volt. Nem teljesít hibásan ugyanakkor az Eladó, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót.
A fogyasztó köteles együttműködni az Eladóval annak érdekében, hogy az Eladó – a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával – meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete. Ha a fogyasztó nem tesz eleget ennek az együttműködési kötelezettségének, miután az Eladó e kötelezettségről a szerződéskötést megelőzően világosan és érthető módon tájékoztatta, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy
Kellékszavatosság
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében értékesített digitális tartalom és digitális szolgáltatás esetében
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén az Eladó – a fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel – köteles a teljesítést a hiba fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően az Eladó megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ha az Eladó digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, a fogyasztó pedig kizárólag személyes adatokat szolgáltat, vagy ilyen adatok szolgáltatását vállalja az Eladó részére, a fogyasztó jelentéktelen hiba fennállása esetén is jogosult a szerződést megszüntetni, azonban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását nem igényelheti.
A fogyasztó szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha az Eladó a teljesítést nem valósítja meg, a fogyasztó köteles az Eladót felhívni a teljesítésre. Ha a fogyasztó felhívása ellenére az Eladóa digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás késedelem nélküli vagy a felek által elfogadott póthatáridőn belüli szolgáltatását vagy nyújtását elmulasztja, a fogyasztó megszüntetheti a szerződést.
A fogyasztó az Eladó teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha
A szerződés megszüntetése esetén az Eladó köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.
Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.
Ha a fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét.
A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A visszatérítéssel kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
A szerződés megszüntetése esetén az Eladó megakadályozhatja, hogy a fogyasztó tovább használja a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást, így különösen a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a fogyasztó számára hozzáférhetetlenné teheti, vagy letilthatja a fogyasztó felhasználói fiókját.
A szerződés megszüntetése esetén a fogyasztó tartózkodni köteles a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik személy számára.
Ha a digitális tartalom szolgáltatása fizikai adathordozón történt, a fogyasztó az Eladónak a megszüntetésről való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül közölt kérésére, az Eladó költségére köteles a fizikai adathordozót késedelem nélkül visszaszolgáltatni.
A fogyasztó a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a szerződés megszüntetését megelőző időszakra vonatkozó használatáért a szerződésszerűen teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles fizetni.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a szolgáltatást rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A Szolgáltatásnak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A szolgáltatások megfelelőségének szavatolására vonatkozó, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők esetébenesetében
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.
COPYRIGHT © 2024 CABIN BALATON
COPYRIGHT © 2024 CABIN BALATON